Gemini Abyss – I Would Die Just For A Feel

(17 lipca 2012, napisał: Pudel)


Gemini Abyss – I Would Die Just For A Feel

Eh`€Ś zapewne wielu z szanownych czytelników pamięta mroczne I okropne czasy, kiedy to na metalmaniach grywały bluźniercze hordy takie jak Artrosis czy Flowing Tears, w Thrash`€™em allu można było przeczytać wywiad z Theatre of tragedy, a ostatnia strona `€žMetal Hammera`€ wypełniona była ogłoszeniami mrocznych księżniczek i wampirów w koszulach z żabotami szukających `€žnatchnienia mrocznej duszy w świetle księżycowej mizantropii`€. Te straszne czasy, cytując Ryśka Riedla, nie powrócą, nie powrócą już nieeeeeeee, niemniej jednak nadal mamy zespoły, dla których czas się wtedy zatrzymał `€“ takim zespołem, przynajmniej z początku, wydaje się być na przykład łódzki ansambl Gemini Abyss. Przyznam szczerze i bez bicia, że po pierwszym przesłuchaniu tej płytki o dość koślawym tytule, miałem ochotę zjechać ten materiał z góry na dół w dwóch zdaniach, niemniej jednak po kolejnych przesłuchaniach zacząłem dostrzegać `€žświatełko w tunelu`€. W zasadzie jest tu wszystko, co w ciężkim graniu infantylne i śmieszne `€“ natchnione kobiece wokale przeplatane słabiutkim męskim growlem, `€žsymfoniczne`€ klawisze, bardzo oklepane gitarowe zagrywki (te `€žbohaterskie`€ solo w utworze tytułowym, boszszszszsz`€Ś). Jednak pod tą niezbyt zachęcająca fasadą kryje się trochę ciekawych rzeczy `€“ same kawałki mają często niegłupią strukturę, jakoś tam zdradzającą progresywne (czy może raczej `€“ neoprogresywne) wpływy, muzycy na pewno potrafią grać na swoich instrumentach, szkoda tylko, że narobili mnóstwo głupot przy nagrywaniu tego materiału. Weźmy choćby klawisze `€“ same melodyjki przez nie grane są w porządku. Ale już brzmienia użyte przez Marcina Czyżewskiego to absolutny szczyt wiochy, nie dość że brzmi to maksymalnie sztucznie, to jeszcze kurna to już wszystko było! I to nie raz, nie dziesięć i nie sto (a zakończenie płyty z klawiszami w roli głównej brzmi jak muzyka z jakiejś niskobudżetowej gry osadzonej w klimacie fantasy`€Ś). Dalej perkusja `€“ pan Marcin Gamus w paru momentach jedzie na podwójnej stopie `€“ po co? Miejscami wręcz brzmi to groteskowo, bo nijak nie pasuje do tego co gra reszta. Gitarzysta z kolei raczej mało kiedy pcha się do przodu i dobrze, jednak w cięższych momentach przydałoby się chyba więcej urozmaiceń, znów te szarpane riffy tak sobie pasują do klawiszowego tła i wysuniętego na przód wokalu. Co do samego wokalu `€“ tu w zasadzie nie ma się do czego przyczepić, choć same partie wokalne są jakieś takie `€žnapompowane`€, co w połączeniu z miksem uwypuklającym role śpiewu może nieco przytłaczać. Wokalistka `€“ Klaudia Kikosińska `€“ ma fajną barwę głosu i jedyne co by się przydało w kwestii wokalnej to`€Ś odrobina luzu. Mamy też tu i ówdzie męskie wokale, wykonywane przez klawiszowca i delikatnie mówiąc największym atutem wydawnictwa to one nie są. Płycie nie pomaga na pewno typowo demówkowe brzmienie, ale też tak strasznie źle nie jest pod tym względem. In minus odstają bębny, ale przynajmniej brzmią żywo `€“ miła odmiana w czasach przegiętych triggerów i automatów. Całościowo ta twórczość kojarzy mi się z pierwszymi materiałami nieistniejącego już chyba Delight `€“ trochę niby power metalu, trochę `€žsymfonii`€, trochę `€žpolskiego gotyku`€, całość ni cholery nie przekonuje, ale też czuć jakiś potencjał `€“ osobiście radziłbym kapeli pójść w lżejsze, bardziej rockowe, już pal sześć czy gotyckie czy nie, rejony, bowiem w `€žmrocznych`€ szatach muzycy chyba troszkę męczą`€Ś i siebie i słuchacza, a póki co płytkę z czystym sumieniem mógłbym polecić chyba tylko fanom wczesnego Artrosis czy innych Moonlightów (jest tu kto?).
Lista utworłó
1. I Would Die Just For A Feel…
2. Ocean Of Tears
3. Lost Soul
4. Like The Wind
5. Princess Of The Night
6. The Beginning Of Paradise
Ocena: +3/10

divider

polecamy

Exul – Path To The Unknown Faust – Cisza Po Tobie Stillborn – Cultura de la muerte
divider

imprezy

Black Waves Fest vol. 9 Septicflesh i wyjątkowi goście na jedynym polskim koncercie! Legendy niemieckiego thrashu z Assassin zagrają dwukrotnie w Polsce! Cannibal Corpse i zabójczy goście wpadają na jeden koncert do Polski! Exodus, pionierzy thrash metalu, powracają do Polski! 25/05/2024 KREW OGIEŃ ŚMIERĆ: Stillborn, Ragehammer, Hellfuck, Chaingun Trve Metal Camp vol. 4 Aftermath Tour – Banisher, Truism THE ACT OF FRUSTRATION TOUR Injure Grind Attack Stillborn, HellFuck, Ragehammer w maju Left To Die i Incantation na jedynym koncercie w Polsce! MASTER gwiazdą finałów polskiego Bloodstock! Wolves In The Throne Room, Gaerea oraz Mortiferum zagrają w Polsce Unholy Blood Fest vol. 3 Sepultura po raz ostatni w Polsce!
divider

patronujemy

Trzecia płyta ATERRA Narodowy spis zespołów – Artur Sobiela, Tomasz Sikora Premiera albumu „Szczodre Gody” Velesar NEAGHI – Whispers of Wings Taranis „Obscurity” ROCK N’SFERA 5 ATERRA – AV CULTIST ‚Chants of Sublimation’ Trichomes – Omnipresent Creation
divider

współpracujemy

Sklep Stronghold Musick Magazine nr 31 VooDoo Club MORBID CHAPEL RECORDS Wydawnictwo Muzyczne Pscho Hellthrasher Productions SelfMadeGod Godz Ov War
divider

koncerty